Projekt "Mam szansę"
W ramach projektu „Mam szansę” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w Szkole Podstawowej nr 11 im. Ireny Senlerowej w Chełmie
prowadzonych jest pięć rodzajów zajęć. Uczestniczy w nich 120 uczniów, w tym 79 dziewczynek
i 41 chłopców z klas I-III.
Zajęcia dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu
Zajęcia te pozwalają na stymulowanie ogólnego rozwoju uczniów, wzmacnianie
w nich wiary we własne siły i możliwości, a przede wszystkim doskonalą technikę czytania
i pisania. Dzięki różnorodnym ćwiczeniom usprawniane są funkcji ważne w procesie uczenia się czytania i pisania: wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne. Uczniowie mają możliwość korzystania ze specjalistycznych pomocy dydaktycznych, które nie tylko uatrakcyjniają zajęcia, ale również pozwalają na uzyskanie zauważalnych efektów
w opanowywaniu umiejętności czytania i pisania.
Prowadzący zajęcia: kl.I - Dorota Kuchta, kl.II - Agnieszka Przebierowska, kl.III- Małgorzata Cios
Zajęcia dla uczniów z trudnościami matematycznymi
Zajęcia te służą stymulacji rozwoju dziecka w zakresie nauki matematyki
i kształtowaniu pozytywnego nastawienia do rozwiązywania problemów matematycznych.
W trakcie zajęć uczniowie, w zależności od poziomu, utrwalają i doskonalą umiejętność wykonywania podstawowych działań: dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia
na liczbach, rozwiązywania zadań tekstowych, wykorzystują umiejętności praktyczne
do obliczeń pieniężnych, długości, czasu, pojemności i masy. Dodatkowo wykonują ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną
oraz logiczne myślenie. W pracy z uczniami wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne pozwalające na czynnościowe
nauczanie matematyki.
Prowadzący zajęcia: kl.I - Monika Forysiuk, kl.II - Dorota Kuchta, kl.III - Elżbieta Adamczuk
Zajęcia dla uczniów o uzdolnieniach matematyczno-przyrodniczych
Zajęcia te służą rozwijaniu zainteresowań i zdolności matematyczno-przyrodniczych uczniów, kształtowaniu umiejętności twórczego
i logicznego myślenia, wdrażają uczniów
do samodzielnej pracy i poszukiwania własnych rozwiązań. Dzięki zastosowaniu programów multimedialnych, tablicy interaktywnej, wielu pomocy służących manipulacji i demonstracji uczniowie mogą znacznie wykraczać poza obszary podstawy programowej, wykazywać się wiadomościami z obszarów, które interesują ich najbardziej. Chętnie wykonują ćwiczenia interaktywne oraz współpracują ze sobą
podczas rozwiązywania różnorodnych problemów matematycznych i przyrodniczych.
Prowadzący zajęcia: kl.I- Ewa Gruszecka, kl.II- Ewa Lipska, kl.III – Maria Wojtas
Zajęcia dla uczniów o uzdolnieniach artystycznych
Zajęcia artystyczne w naszej szkole obejmują zajęcia o charakterze muzycznym, plastycznym, taneczno-ruchowym i teatralnym.
Uczestnicy mają do dyspozycji wiele pomocy, dzięki którym mogą rozwijać swoje zainteresowania, wrażliwość estetyczną, czy
wyobraźnię twórczą. Każde spotkanie sprzyja twórczej aktywności i współpracy.
Prowadzący zajęcia: Elżbieta Szewczak, Dorota Duranowska, Grażyna Wiśniewska, Joanna Bartosik, Małgorzata Jurgilewicz,
Irena Strzelec
Zajęcia dla uczniów z zaburzeniami zachowania cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów biorących w nich udział.
Uczestnicy zajęć uczą się otwartości, wyrażania swoich uczuć i sądów, rozwiązywania konfliktów, odreagowują napięcia, niekiedy przezwyciężają własną nieśmiałość, rozwijają umiejętność słuchania, ćwiczą koncentrację i pamięć.
Prowadząca zajęcia: Joanna Dziurzyńska